Sunday, March 4, 2012

Krabi Day 2

Assalamualaikum everyone

Aku nak sambung cerita pasal Krabi, yang mana cerita pasal hari kedua. Untuk cerita Krabi hari pertama, boleh baca dekat sini.

Okla, macam yang dah aku bagitahu kitaorang dah book pakej ke Phi Phi Island by speedboat untuk 2 orang. Pakej ni makan masa sehari suntuk, sampai pukul 5 petang. Pakej ni include:
  • Hotel transfers
  • Lunch + Drinking Water + Fruit
  • Maya Bay
  • Monkey Bay
  • Lohsamah Bay
  • Pileh Bay
  • Viking Cave
  • Phi Phi Don
  • Hin Klarng
  • Bamboo Island

Disebabkan pakej ni termasuk hotel transfer, so kami tunggu je kat depan hotel. Around 830am ada van fetch kami bawak pergi pier and tunggu semua orang sampai.

Tempat pertama yang kami pergi adalah ke Bamboo Island. Kat sini boleh snorkeling tapi rasanya lagi best kat Sabah. Itu aku rasa lah.

Habis snorkeling kat Bamboo Island, kami dibawa ke Maya Bay. Maya Bay adalah tempat shooting filem The Beach lakonan bekas boyfriend aku, Leonardo DiCaprio. Dulu masa dia shooting aku tak dapat ikut and after putus dengan dia aku kahwin ngan Jep terus pergi Maya Bay. Hahhaa

Lepas tu kami dibawa melawat ke Viking Cave dan Pileh Bay. Tak benti pun cuma dia slow kan boat untuk tourists ambil gambar. Viking Cave adalah tempat yang kaya dengan bird's nests. Tapi cave dia memang cantik.



Bot kami yang ada 3 enjin tu

Bamboo Island



Viking Cave


Waktu lunch kami berhenti dekat Phi Phi Don. Lama jugak lah kami kat situ. Sempat tengok pulau tu. Macam-macam kedai ada.

Aku perhatikan dekat sini, local people ada satu kepercayaan yang mana kalau diaorang lilit-lilit pokok dengan kain warna warni tu maksudnya diaorang percaya yang pokok tu ada spirit.


After lunch, kami stop sekejap dekat Monkey Bay. Pelik tapi benar, dekat pulau setoek tu ada penghuni - monyet je. Sempat juga la tourist guide tu baling-baling food kat monyet tu. Tapi aku pelik apesal mat salleh cam jakun je tengok binatang kat sana.


Last sekali sebelum balik, kami singgah kat Hin Klarng untuk snorkelling kat open sea! Aku turun kejap pastu naik balik sebab dah penat sangat. Ada juga mat salleh tak turun, rupanya sebab mat salleh tu kata ada tourists jumpa ikan jaws masa tengah snorkelling kat situ. Tah ye tah tak sebab aku tak dengar. Jep yang jadi tepon karat.

Habis keliling Phi Phi Island, kami balik hotel terus terbongkang bagai nak rak kat katil. Plan nak pergi massage tapi aku tak larat sangat. Terus tidur sampai pagi.

2 comments: