Friday, March 23, 2012

Rumah Baru

Hi everyone.

Aku tak tahu kenapa aku malasss sangat nak update. Banyak cerita terperap dalam draft tu. Cerita pasal kahwin aku, cerita pasal Sabah, pasal Krabi. Ni pun dah nak masuk cerita baru.

Most expensive house - luxuryestatereviews

Sekarang aku tengah sibuk sebab nak pindah rumah. Mula-mula teruja, lepas tu teruja. Lepas tu dah slow down. Tetiba terasa taknak pindah pulak. Banyak benor duit kena keluar. Alah, orang lain beli rumah dekat half million pun tak kecoh. Aku yang beli rumah kecik kecoh bagai nak rak. Takpe lah, dah tu je yang termampu

Sekarang tengah sibuk cari itu ini. So far rumah tu baru je siap buat tinted. Ikut schedule lepas ni buat grill pulak. Tapi setakat semalam, tengah repair bocor kat belakang rumah dengan minor repair sebab ada crack.

Mengikut budget yang ada, kami plan akan memenuhkan rumah pelan-pelan. Tapi tengah berkira-kira nak buat kitchen kabinet. Terkejut juga bila dapat a few quotation untuk dapur sekangkang kera tu. Mahal betul sekarang ek.

Hari ni Jep plan nak pergi beli kipas, lampu dan aircond. Aircond sebijik je. Letak kat master bedroom, memandangkan siling bilik rendah and kemungkinan besar panas. Kami ni kan dulu lama menetap kat UK, so tak berapa boleh kalau panas sangat. Nasib baik abang aku ni memang kerja pasang air cond so hopefully dapat la yang murah-murah sikit.

Dah 2 minggu aku agak stressed sebab hal-hal pindah rumah ni. Kalau ada cash sampai 40k sedap juga nak belanja penuhkan rumah kan.

Tu la dari kecik taknak menabong. Sekarang nak pakai duit baru terhegeh-hegeh nak ikat perut. Padan muka aku.

Nanti aku update lagi - tapi tak janji.

3 comments:

  1. ada kwn kita menabung dr kecik, besar2 leh sopim berjuta2 tau!ehehhe...maz!!!tergelak aku baca ayat ko tang "Kami ni kan dulu lama menetap kat UK, so tak berapa boleh kalau panas sangat". KO wat jer yg wajib tu dulu maz...gril n minor repair..then tiap2 bulan beli lah satu2 yg within budget..aku cmatu ar...lepas setahun br leh jemput org dtg umah kot ekkekekeke.

    nak wat camner, aku pun tak menabung dr kecik cam ko :)...aku siap ada tabung yg tabung haji nyer bangunan agi..tp tak penah penuh pun..adeh :P

    ReplyDelete
  2. wah bestnye kawan ko tu. teringin plak nak jadi bestfriend dia. Hahhaha

    Ayat tu mmg ayat berlagak padahal nan adoooo

    Mmg plan nak buat mcm tu lah, tapi budak2 kat sini mana bole tunggu smp setahun. Datang JB tido rumah aku yang tak berapa siap tu deh!

    ReplyDelete
  3. takpe la weh..atleast da dpt umah sendiri..dr daku yg hanya menyewa ini..hehe..pelan2 hias umah..syiok eh.nnt nk wt party bgtau k..:)

    ni kenal ke tak aku?hee~

    -aku yg mls nk log in blog-

    ReplyDelete