Monday, November 19, 2012

Nikmat



Bila kita gembira kita selalu lupa nak ingat Dia. Sebab itu Dia bagi kita amaran supaya kita jangan nak bersuka ria sangat. Macam haritu, masa anugerah AIM karpet merah berlangsung, siap dengan bunga api, hati aku terdetik yang kita kat Malaysia ni asyik je berseronok sedangkan penduduk Gaza berhempas pulas menyelamatkan diri dan berjuang untuk mati syahid. 

Aku harap Malaysia terus aman dan makmur tak kira lah apa jua ideologi politik dan fahaman agama kita. Kalau boleh jangan biarkan negara lain menindas rakyat kita. Aku rasa kalau kita semua berpegang teguh dengan fahaman agama masing-masing, tentu tak akan ada pertumpahan darah. Mana ada agama yang membenarkan war? 

Kadang-kadang aku nak aja cakap, dah dah la tu berhibur. Tak cukup lagi ke Dia kasi kau chance lupa dan lalai? Menimba keseronokan dunia yang tak pernah habis. 

Belajarlah menghargai keamanan yang ada dan belajarlah mensyukuri nikmat yang Dia bagi. Dia kalau nak tarik nikmat kita ni bila-bila masa pun boleh, kan?

1 comment:

  1. maz, aku nak like...tp xder button like lak...baik ko wat ekekekekekee..

    setuju maz...kita sekapal :)
    hope kita makin terbuka hati dgn sign2 yg Allah beri kat kita..jgn sesekali bersalah sangka :)

    ReplyDelete