Wednesday, July 25, 2012

Ramadhan Kali Ini

Salam Ramadhan semua

Dulu masa bujang kalau bulan puasa simple je hidup aku. Awal-awal bangun sahur, hujung-hujung memang tak lah kan.
Kalau buka puasa pula aku malas nak makan nasi kononnya diet. Maka melantak la kebab ke kuih ke dengan kuantiti yang sikit. 
Terawih berkobar-kobar nak pergi masjid tapi end up buat sendiri dekat rumah. Jadi lah daripada tak buat langsung kan.

Itu dulu la, cerita lama. Sekarang ni cerita baru

Sekarang masa dah duduk berdua ni makin tersusun hidup aku. Chewah.
Sahur dah kena bangun masak. Paling lewat pukul 4.45 pagi. Kalau dulu nak merasa bangun masak pukul 4.45pagi jangan harap kecuali malam tu aku tak tidur main internet/games sampai ke sahur.
Buka dah tak boleh dah tak nak makan nasi sebab nasi adalah makanan ruji orang rumah aku. Maka kaedah nak diet di bulan puasa boleh campak jauh-jauh.
Terawih masih berkobar-kobar tapi end up macam dulu juga lah, buat kat rumah. Aku pelik sekarang ni makin cepat penat, mungkin kena tambah vitamin mineral dalam badan.

Tu je la cerita puasa aku. Sekian terima kasih

4 comments:

  1. Hehe.. Yah, pahle tu semua tu, pahle!

    ReplyDelete
  2. Huhu tu la rutin aku.. Ni thn ketiga.. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  3. Selamat berpuasa sis! :)

    Mmg perlu ambil meal supplement sis.
    Kalau x mmg x larat laa nak buat semua kerjaan tu. Hik2~!

    ReplyDelete