Friday, March 18, 2011

KL Matta Fair 2011

Jumaat lepas pergi Matta Fair kat PWTC dengan AJ. Matta Fair kan start dari Jumaat sampai Ahad, maka kami memang plan untuk pergi masa 1st dan 2nd day.

Sebelum pergi tu aku dah sibuk search pasal Matta Fair yang lepas-lepas kat blog. Dapat la info-info berguna yang aku rasa boleh diguna pakai time aku kat sana.

Jumaat, 11/3/2011
Punyalah search bagai kat internet pasal Matta Fair, sekali aku boleh pulak salah ingat waktu opening dia. Sepatutnya pukul 10pagi dah bukak, tapi aku ingat pukul 11 baru bukak. Maka kami terlewat sejam.

Bukan apa, kitaorang malas nak bersesak-sesak berdasarkan info yang aku dapat kat internet. Tapi alhamdulillah sampai sana tak la ramai orang. Kaunter pun bukak banyak dan orang yang beratur nak beli tiket pun tak ramai.


Selamat dah beli tiket masuk


Lepas beli tiket terus serbu masuk hall. Rupanya hall yang aku masuk adalah untuk local punya cuti. Teruskan jalan supaya dapat masuk ke hall yang pergi cuti tempat lain.

Jauh jalan tapi sangat berbaloi. Aku rasa happy sebab tak ramai orang dan sempat pergi ke semua booth pilihan. Harga pulak ok la walaupun aku rasa boleh dapat lagi okeh kalau book online.

Tak boleh buat decision lagi sebab aku dah rambang mata. Lepas tu buat decision pulak untuk pergi esoknya. Konon-konon malam tu nak pilih la kan.

5 star bus - dah macam naik flight


Sabtu, 12/3/2011
Pergi lagi, tapi kali ni kami pergi awal dari semalam. Train ke PWTC sangat sesak!. Tapi nasib baik aku naik tren dari last station, so dapat la duduk sampai PWTC. Orang dah mula ramai. Kami buat keputusan untuk pergi beli tiket then breakfast dekat McDonald, The Mall. Masya Allah, punya lah ramai orang kat McD.

Orang semakin ramai on 2nd day

Lepas kenyang, terus jalan ke hall semalam. Decide punya decide, akhirnya kami setuju nak ambil package yang ada. Tapi bengong lah tak boleh bayar deposit by cash. Last-last kena bayar deposit secara curi-curi. Tak paham aku.

Dekat hall ni ada stage yang mana korang boleh tengok show daripada negara lain. Yang aku sempat menganga tengok adalah daripada Korea. Lepas show selalunya diaorang akan bagi soalan dan sapa yang dapat jawab dapatlah hadiah. Hadiah best-best pulak tu. Ada yang dapat flight ticket bagai.

Show dari Thailand

Aku sempat rasa free massage dari orang Thailand. Memang best lah. Rasa ringan je tapi lepas tu tak berhenti-henti aku burp.

Lepas settle part kami, aku terus naik hall atas untuk belikan bestfriend aku punya wedding gift. Berkurun minah tu kahwin baru sekarang aku dapat belikan dia gift.

Lepas tu turun hall bawah, pergi jalan-jalan cuci mata. Ramai betul orang kat booth Indonesia. Bila aku tengok, rupanya memang murah nak berjalan ke sana. Patut la kena serbu.

Kat booth Indonesia gak ada bagi free air kopi. 1st day ramai gile orang queue untuk dapat air kopi. Tapi masa 2nd day tu aku tengok orang tak ramai yang beratur, so ape lagi aku pun amik kesempatan la..





Happy je muka aku dapat air kopi free



Settle semua, terus gerak ke booth local. Ingat nak survey pergi Tioman sekali tak ada yang berkenan. Pastu jalan-jalan je la. Tapi masa tu banyak jugak pameran yang ada. Ada pameran pendidikan, camera fair dengan beautiful ape tah punya fair.


Overall apa yang aku dapat masa dekat Matta Fair adalah
  • Vacation package for myself
  • Honeymoon Package for my bestfriend
  • 2D1N stay at Legend Hotel Kuantan - macam nak let go je benda ni
  • Kepenatan kaki

3 comments:

  1. psst...vacation package for yrself tu ko gi mana??bestnya!!

    ReplyDelete
  2. Huhuhuhu.. sampai masa aku reveal ok. siap dengan gambar bagai... lama lagi tu ned

    ReplyDelete
  3. apa yang nak di let go?

    ReplyDelete