Friday, January 25, 2013

Summary

Hi semua,

Lama betul aku tak update blog kan. Sebenarnya tak ada apa yang nak dikongsikan walaupun entry dalam draft dah bertimbun. 

Rasa macam sekejap je dah tahun 2013. Bila aku renung balik, tahun 2012 berlalu macam tu je. Apa je yang aku dah capai masa tahun 2012? Tak banyak. Dari segi status je lah. Dah jadi bini orang. Masih menunggu berita gembira untuk dikurniakan cahayamata. Redha dengan ketentuan Allah. Walaupun dah ada yang bertanya, memerli dan sebagainya, aku tetap macam ni. Kalau lah boleh dicili mulut orang yang memerli dan mensiniskan keadaan tu, dah lama aku buat. Kalau kuasa di tangan aku, harini nikah, esok aku nak ada anak kembar 10. 

Dari segi kerjaya, aku masih begini. Macam tak ada improvement. Nampak macam tak sungguh, tapi aku dah buat yang terdaya. Masih bersungguh walaupun ada kala aku rasa aku dah macam kuli cabuk tahap cipan. Kawan-kawan aku semua nampak macam dah senang. Menyandang jawatan besar, bergaji mungkin paling koman 4K, memandu kereta ferari (andaian). Tapi aku? macam tu la. Kereta lama tu jugakla yang bawak aku ke sana ke mari. Niat nak tukar memang ada tapi memandangkan aku tak sanggup membayar, aku lupakan saja hasrat murni aku tu. Yelah, kalau nanti tukar kereta fairlady, mau nak makan aku kikis kereta aku tu.

Paling tidak aku rasa 2012 mengajar aku erti kesabaran, kepayahan dan kesedihan. Banyak perkara sedih dan tragik berlaku tapi aku perlu pendamkan saja. Musibah Allah adalah nikmat untuk aku. Aku bersyukur sebab aku sedar dalam kelalaian aku selama ni. Perlu lebih mencari dan muhasabah diri. Mendekatkan diri pada yang hakiki. 

Aku harap tahun 2013 dan tahun2 mendatang, aku diberikan kesihatan dan kekuatan dalam menempuh kehidupan yang panjang ni. Kalau kita rasa kita susah, ada orang yang lebih susah dari kita. Yakin pada Allah, yakin pada prinsip rukun iman dan rukun islam insyaallah

1 comment:

  1. gaji i tak sampai 4k yah. jawatan tak besar. ferari pun takde yah.

    ReplyDelete