Monday, January 30, 2012

Life After Married

Lama betul post tajuk Teaser - Wedding, dengan gambar barongan tu jadi penghuni teratas blog aku. Lepas habis majlis, makin jadi pemalas aku nak update blog.

Fikiran aku, siapa je nak baca pasal wedding aku yang tak semenggah tu? Yang penuh dengan pancaroba dan cobaan, tapinya berlangsung dengan berjaya, syukran. Aku sesungguhnya belajar dari kesilapan, dan kadang kala aku tetap berpaksi dengan fikiran aku sendiri - mahukan terbaik dalam majlis yang aku harapkan cuma sekali seumur hidup. Tapi tu lah, manusia ni kan hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan.

Bila aku menung sendiri lepas kahwin ni, aku percaya dan kena percaya dengan ayat mak aku "Kehidupan lepas kahwin kau ni memang akan lebih mencabar, dan cabaran tu akan datang dari diri kau sendiri. Tapi kau kena banyak-banyak bersabar. Sebab akhirnya insyaallah Allah akan tolong kau, kehidupan kau akan lebih baik lepas tu". Aku harapkan lepas ni aku akan tetap tabah, walau apa pun dugaan yang datang.

Aku kira aku kena tulis juga sesuatu tentang majlis kahwin aku tu. Buat kenangan masa aku dah tua, walaupun kalau diberi pilihan aku memang taknak ulang masa tu lagi.

Tunggulah, waktu dan masa yang sesuai aku akan share apa-apa yang aku rasa best dan berguna nak kongsi dengan korang. Maybe lepas aku balik dari second honeymoon nanti. :)


2 comments:

  1. updatenye sebulan dua bulan sekali. yang si hajar lagi lah. dah macam gi australia, tak balik-balik msia lagi dah.

    ReplyDelete
  2. Kekkeke matila KP dah nak start engine bebel. Hajar penah ckp dia mmg biarkan blog begitu, seolah2 dia tertinggal kt sana, main ngan kangaroo

    ReplyDelete