Sunday, January 23, 2011

Kita cuma merancang..

Korang pernah dengar pepatah "Kita merancang Tuhan menentukan?" Eh aku tak sure tu pepatah ke kata-kata orang. Tapi confirm korang pernah dengar kan? Kalau tak pernah boleh pergi terjun lombong sekarang.

Kadang-kadang kita ni sebagai manusia memang suka plan. Aku pulak kalau ikutkan adalah kategori sebagai sangat pandai dalam plan mem-plan tapi susah nak execute. Eh jangan pulak korang anggap aku ni malas nak execute ke apa ke, tapi sebenarnya Tuhan tak izinkan aku teruskan apa yang aku rancangkan.

Aku tau korang mesti susah nak paham apa aku cuba sampaikan. Moh la baca contoh aku ni. Macam akhir May ni aku dah plan macam-macam. Aku dah janji dengan kawan aku nak pegi jalan kat Singapore and at the same time aku dah plan book bagai nak pi vacation dengan budak-budak BP.

Nak pegi yang ni

ke


yang ini?

Ha kalau ikutkan akal, memang cun kan aku punya plan tu? tapi contoh dah nampak bahawa manusia memang pandai plan cuma akhirnya nanti Allah yang tentukan mana satu yang ko boleh teruskan plan kau tu.

Memang pada logik aku kena sacrifice salah satu plan aku tu. Aku cuma boleh teruskan salah satu daripada tu je.

Bab nak cerita pegi jalan ni memang syok. Kalau lah kata aku punya jodoh nak kahwin belum sampai, dah macam-macam plan berjalan aku nak buat. Ha tengok aku bab plan memang hebat kan? hahhahaha...

Aku masih fikir ni nak teruskan plan yang mana satu sebab dedua ada reason kukuh + best!

4 comments:

  1. gmbar ke dua tu kat mana yah???byk plan ko..ambooiii..

    ReplyDelete
  2. naper kiter rasa macam komen kiter kat dlm nie da xder mel???????????????

    ReplyDelete